YouTube канал Kaizen
Що таке CRM? Як її ефективно використовувати?
Навчання роботі з інструментами CRM Бітрікс24
Думки експертів по стратегіям застосування CRM систем
5 стадій реагування на зміни
по Е. Кюблер-Росс
Будь-який процес впровадження для більшості співробітників рухається за стандартним сценарієм. Цей факт не повинен Вас зупиняти. У підсумку все буде добре

ЗАПЕРЕЧЕННЯ
На початковому етапі заперечення люди бояться, що зміни будуть негативними для них особисто: «Це може бути потрібно компанії, але це не потрібно мені! У мене є стабільні та звичні обов'язки»
Заперечення може проявлятися в тому, що:
- люди не приходять на збори, присвячені проекту змін, під будь-якими зручними приводами;
- вони не беруть участі в обговореннях;
- вони байдужі або демонстративно зайняті рутинно-бюрократичними обов'язками
Що можна зробити на цьому етапі:
- надати максимально можливу кількість інформації по різних каналах комунікації про цілі та причини змін;
- дати людям час для розуміння змін, стимулювати обговорення та участі людей у процесі

ГНІВ
Саме на цьому етапі важливо розуміти, що гнів у людей викликають не зміни самі по собі, а ті втрати, які вони несуть за собою: «Це несправедливо! Ні! Я не можу це прийняти! »
В результаті співробітники на цьому етапі можуть:
- нескінченно скаржитися замість того, щоб працювати;
- впадати в звинувачення та критику;
- дратуватися більше звичайного, чіплятися до дрібниць.
Насправді відкрито виражаємий гнів вказує на залученість людей, і це добре! Це можливість для менеджерів дати співробітникам «випустити пар» сильних емоцій і в той же час, проаналізувати висловлюваний скептицизм та сумніви - вони можуть виявитися не безпідставними
Деякі рекомендації на цьому етапі:
- спочатку вислухайте співробітників не намагаючись їх переконати, визнайте їх почуття;
- запропонуйте способи поповнення втрат, яких бояться співробітники, наприклад, додаткове навчання, перекваліфікація, гнучкий графік і т.д.;
- заохочуйте людей направляти робочу енергію на реалізацію змін замість критики та марнослів'я;
- припиняйте відвертий саботаж, але не відповідайте агресією на агресію

ТОРГ
Це спроба відкласти неминуче. Ми намагаємося «укласти угоду» з керівництвом або з собою, щоб віддалити зміни або знайти вихід із ситуації: «Якщо я пообіцяю це робити, ти не допустиш цих змін в моєму житті?»
Наприклад, співробітник починає працювати понаднормово, намагаючись уникнути майбутнього скорочення.
Торг - це ознака того, що люди вже починають дивитися в бік майбутнього. Вони ще не розлучилися зі своїми страхами, але вже шукають нові можливості та йдуть на переговори.
Тут дуже важливо:
- спрямовувати енергію людей в позитивне русло, не відкидати їх ідеї;
- стимулювати мозкові штурми, стратегічні сесії;
- допомагати співробітникам оцінити їх кар'єру та можливості, що відкриваються по-новому

ДЕПРЕСІЯ
Якщо попередня стадія має негативний результат, люди будуть перебувати в стані пригніченості, депресії, невпевненості в майбутньому та відсутності енергії: «До чого спроби? Все одно це ні до чого доброго не призведе». В даному випадку під депресією ми розуміємо захисну реакцію, а не психічний розлад.
У компанії ознаками депресії є:
- загальний настрій апатії;
- збільшення лікарняних та відсутностей на робочому місці;
- підвищення плинності персоналу.
Завдання на цьому етапі:
- визнати існуючі складнощі та проблеми;
- усунути залишилися страхи, сумніви та вагання;
- допомогти людям вийти з депресивного стану, підтримати будь-які спроби активних дій та забезпечити позитивний зворотний зв'язок;
- показати співробітникам особистий приклад залучення в проект змін

ПРИЙНЯТТЯ
Хоча це фінальна стадія, керівникам необхідно розуміти, що прийняття не обов'язково означає згоду. Люди розуміють, що чинити подальший опір безглуздо та починають оцінювати перспективи: «Гаразд, пора працювати. Давайте подумаємо над можливими варіантами та рішеннями». Часто прийняття настає після перших короткострокових результатів.
Можна побачити прояви цієї стадії в тому, що співробітники:
- готові вчитися новому;
- вкладають сили в те, щоб зміни заробили;
- відчувають себе залученими та втягують інших.
Для досягнення результатів на цій стадії необхідно:
- посилювати і підкріплювати нові моделі поведінки;
- нагороджувати за успіхи і досягнення;
- розвивати і ставити нові завдання

Я провів велику кількість впроваджень та можу сказати про важливі моменти які цьому сприяють:
1. Участь власника (директора) у впровадженні
2. Ініціативна група помічників всередині компанії
3. Впровадження вести поетапно, короткими ітераціями
4. Бонус для співробітників працючих у Бітрікс24
Ніколи не зустрічав нових співробітників, що приходять у компанію з налаштованим Бітрікс24 та сперечаються з необхідністю його використовувати.
Незгода зазвичай виходить від людей які потрапили на зміну старої моделі роботи на нову.
Але не дивлячись на все це, потрібно рухатися ТІЛЬКИ ВПЕРЕД, оскільки майбутнє компаній за роботою через CRM системи.
І тут як розумієте, хто ПЕРШИЙ той і отримує все
Що таке впровадження і чим воно відрізняється від установки ПО - читайте тут
Теодор Рузвельт
Дев'ять десятих мудрості полягає в тому,
щоб бути мудрим вчасно
Нові матеріали:
Впровадження CRM Бітрікс 24
Налаштування CRM Bitrix24
© 2021 Roman Kaizen