Як впровадити правильно

Що таке впровадження та чим воно відрізняється від налаштування ПЗ?

«Чого б це не коштувало звертайтеся до професіоналів.
В результаті ЗАВЖДИ вийде і швидше і дешевше»
Свою трудову діяльність я починав з посади продавця) Далі досить успішно був логістом в торговій компанії. Після чого став заступником-директора філії.
Змінив роботу і очолив торговий підрозділ на посаді директора. Після появи додаткових торгових представництв перейшов на посаду регіонального директора.
Далі керував регіональними представництвами ряду торгових брендів. Не став на цьому зупинятися і у ролі операційного директора активно взяв участь у побудові торгової мережі з 8 київських магазинів. Коли ця діяльність вийшла на стабільний результат я як interim фахівець (керівник відділу розвитку) провів в новій компанії реорганізацію відділу продажів та по її завершенню, прискореними темпами, вивів його на очікуваний товарообіг.

Що тут особливого, запитаєте ви.
Пройшовши по всьому цьому ланцюжку посад я відпроцював всі тонкощі бізнес-процесів, починаючи з "передової" (продаючи товар клієнту) та закінчуючи керівними посадами, де важливий контроль виконавчої дисципліни та тактика-стратегія управлінських дій.
Я досить швидко зрозумів, що з бізнес-процесами треба щільно працювати та самостійно, не чекаючи инсайтов від керівництва, "ставив" всі взаємодії на системну основу.
Управління, облік, планування, KPI, статистика, аналітика, клієнтська база та взаємодія з нею вимагали більш сучасних інструментів оперування.

І ось так з 2015 року почавши використовувати в своїй роботі Бітрікс24 я на практиці, зсередини компанії, освоїв ще одну професію - фахівець з впровадження)
«Не можна керувати тим, що не можна виміряти»

І ось у вас назріла потреба)
В якийсь момент так трапляється. І краще раніше, ніж ніколи)
Стара система роботи вже не влаштовує, багато помилок, проблеми з клієнтами, складно контролювати як відбуваються взаємодії та виконання поставлених завдань ...
Далі ініціатор змін (добре коли це власник бізнесу або ключовий керівник) просить підготувати йому інформацію про ситуацію з присутніми на ринку пропозиціями CRM систем. І зрозуміло, що для недосвідченого людини це цілий всесвіт)

З самого початку визначитеся зі своїми вимогами до CRM системи. Нехай це буде написано по простому, але зробіть чек лист зі списком які завдання повинна вирішувати шукана СУПЕР програма. Якщо ви виконавець запиту на "прокачку ситуації" - перш ніж приступити до нього задайте питання ініціатору змін.
Я завжди виходжу із завдання. Розкажіть мені про сферу вашої діяльності - ряд основних завдань, які плануєте вирішити і я відразу зможу вам назвати досить точно суму в яку вам обійдеться впровадження.

«За недостатньо визначеним вимогам ви ЗАВЖДИ
отримаєте не задовольняючий вас результат»

Запитувати вартість дій по впровадженню не давши чіткого розуміння, які завдання ви хочете вирішити ЗАВЖДИ призводить до перевитрати грошей на впровадження !!!
Порівняння готових базових пакетів, які пропонують як моментальну калькуляцію - помилкова дія. І ось чому:
1. Ви недостатньо знайомі з опціями CRM систем і не можете з ходу осмислити, що в пакеті вам потрібно, а що йде "марним причепом"
2. Частина важливих модулів налаштовуємого функціоналу винесено за межі оплачених ПАКЕТНИХ налаштувань і пізніше, коли ви почнете орієнтуватися у купленому продукті, вам про це скажуть. АЛЕ налаштовувати придеться за окрему плату

Підсумок: зібрана вами інформація для керівника м'яко кажучи, не коректна) А в деяких випадках легковаге відношення до поставленого завдання може коштувати вам тієї суми, яку доведеться витратити понад бюджету. І добре якщо суми, а не робочого місця

Тому рекомендую не збірати увесь розсілаємий спам КП, а якщо ви вже налаштовані серйозно, наберіть знайдених вами фахівців і попросіть їх провести у вас в офісі або по телефону установчу зустріч. Повірте, по заданим вам запитанням ви одразу зрозумієте хто продає чергову СУПЕР програму, а хто вишукуючи у вас подробиці наболілих проблем допоможе вам їх вирішити.

Програма - це просто інструмент. Добрий спеціаліст по впровадженню "нагострить" його (правильно налаштує) та навчить як їм ефективно користуватися.

«CRM-система скорочує цикл продажів, робить прозорими процеси, налагоджує комунікації в колективі, знімає суперечки і розбіжності з ведення клієнтів та вирішує безліч бізнес-завдань»
Ось ми і підійшли до основної теми нашої статті. Що ж таке впровадження?
Впровадження це комплекс заходів:
1. Вироблення стратегії роботи комплексу інструментів Бітрікс24 для вирішення завдань вашого підрозділу або компанії
2. Налаштування Бітрікс24 під обрану стратегію
3. Навчання персоналу (лінійний склад та керівники) ефективній взаємодії в Бітрікс24
4. Супровід роботи компанії через Бітрікс24 на стартовому етапі або на постійній основі

Наполегливо рекомендую починати з базового впровадження. Не намагайтеся за раз напхати систему усіма опціями які ви плануєте отримати в результаті. Налаштуйте основний бізнес-процес та підключіть до системи робочу групу. Дайте їм освоїти функціонал та "закріпитися" у системі.
Ускладнюйте систему планомірно.

Ну і на завершення відкрию вам таємницю)
Є кілька умов які значно впливають на процес адаптації співробітників до нових умов роботи (необхідність працювати через CRM систему):
- Участь власника (директора) у взаємодії з підлеглими через Бітрікс24
- Ініціативна група помічників всередині компанії (робоча група впровадження)
- Впровадження проводити поетапно, короткими ітераціями
- Бонус для співробітників працюючих в Бітрікс24

Для більшості звичайних людей зміни це стрес. Процес прийняття нового завжди проходить за певним сценарієм - стаття про це у мене тут. Вивчіть і будьте готові )

«Переглядайте та покращуйте свої бізнес-процеси -
НЕ автоматизуйте бардак!»

Лі Якокка

Правильне рішення, прийняте із запізненням,
є помилкою